Nytt år nytt hem

Lite sammanfattning vad som komma skall:

JP´s pappa har köpt en lägenhet till mig och JP! Lagom bortskämda, men den är inte helt vår, vi ska hyra den av honom. Lägenheten är otroligt fin och ganska stor! Ligger ca 10-15 minuter med bil från JP's mammas hus. Den ska vara klar att flytta in i slutet av januari, början av februari någon gång! Det är så snart!

Inget har jag hört från Visum-människorna. Jag tror jag kommer få svar i samma veva som inflyttningen till lägenheten. Jag har massor av samtal jag måste ringa idag för att va säker på att dom har alla dokument dom behöver för att kunna bearbeta mitt fall.
Vad ska jag ta mig till om jag inte får visumet? Hur ska jag kunna sluta mitt jobb på American Apparel? Kommer jag någonsin ha turen att hitta ett nytt jobb i sådana fall? Jag trivs på mitt jobb! Samtidigt vet jag också att dom behöver mig. Iaf fram tills dom hittar någon bättre... Jag har en av det 3 nycklarna som finns till affären, måste ju betyda nått tycker man..

Så fort jag får news om mitt viusm ska jag hem till Stockholm! Hem kära hem! Så jag längtar. Bara att få andas in den svenska luften och shoppa med Caroline i stan och mysa framför tv:n med mina föräldrar. Och träffa mina vänner. Hoppas Anna panna är hemma samtidigt som jag på besök!  Natalie kommer vara pepparkaka i Thailand så det suger, inte för henne så klart! Magda bor långt borta, men hoppas du kan komma upp till stockholm när jag kommer hem! Sofia får jag ju träffa också och Sander och alla andra som inte är ute på resande fot.
Hur länge jag blir hemma är en annan femma. Får jag nu förlängt visum måste jag ta ledigt från jobbet och det kan kanske bara bli två veckors semester. Får jag inte visumet kommer jag hem säkert 4 veckor! Ååh va ser fram emot dagen jag sitter på flyget hem!

Om 10 dagar fyller jag 22 år! vad har jag gjort i tre år sen studenten?? Inte en enda dag av plugg iaf.. Känns som det börjar bli dags att ta tag i bitar. Förut sa jag att jag skulle ha barn vid 25! haha det kan jag ju glömma nu. Hur skulle jag någonsin kunna ta hand om ett barn med mina pengar, vilket är lika med noll. Dags att börja spara och så typ nu... Usch vad gammal man börjar bli!

På lördag ska jag, JP, Alex, Mark och Joe gå och se Crystle Castle! Massa andra grymma Dj's kommer spela innan också! Kommer bli en späckad kväll!

Så det va väl lite what's going just nu. Annars så har vi -30 grader för tredje dagen i rad nu och ska håla i sig fram till söndag. Det är så kallt, det är itne roligt att vara ute. Nu vill jag har sommar och sol och bränna och bikini och sandaler!


T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0