Surfin' USA

Tillbaka i Montreal från en kort men underbart skön semester nere i Hampton Beach tillsammans med älsklingen och ett annat par, Luc och Emelie! Min surf-oskuld är tagen, men det blev endast en dag surf och det va fredagen. Då va vädret underbart och vågorna tillräckligt läskiga för att vara ens första gång. På Lördagen va vågorna upp mot 7 fot och söndagen mellan 7 och 11 fot så det va lite för mycket för oss nybörjare.
Vi hyrde våtdräkter och surfboards heldag på fredagen så vi hade en lång dag med mycket surf. Jag klarade av att stå halvt upp och det va det haha, mycket svårare än det ser ut kan jag lova! Men det va en helt underbar känsla att bli dragen av vågen, något jag definitivt vill göra snart igen! Nästa gång då ska jag tamme tusan bli bättre!

Annars än surfingen så roade vi oss med att hänga på stranden, sola och bada, käka god mat ute (hummer på söndagen MUMS) och drack aldelles för mycket öl. På lördagen mötte vi upp lite folk som också kom från Montreal och satt uppe halva natten och drack vid stranden. Det är så underbart att vara omringad av ljudet från havet och vågorna. En dag i mitt liv kommer jag bo vid havet, det vet jag!

















/Teresia

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh min fina älskling.

Vilka underbara bilder...

Jag har en toppenide.

Du, jag, Carro och Natta köper alla strandhus som ligger irad! Har feta grillningar med våra tokheta jävla män (Endast jag kvar som ska hitta en bara) sen lever vi lyckliga i alla våra dagar!

JAAA!

Saknar dig förjävla mycket, pusspuss!

2009-08-24 @ 19:57:37
Postat av: Anonym

Låter som en brilliant idé! :)

Saknar dig massor också!

2009-08-24 @ 20:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0