Väldigt väldigt rörd.

När jag och familjen sitter i vardagsrummet här i Malmö så frågade jag när jag kommer träffa Farmor & Farfar imorgon.
Då säger Pappa att Farfar jobbar 4 timmar imorgon. Jaha, i tingsrätten som han brukar tänkte jag.
Men nej, min älskade och fina farfar står på stan och drar in pengar till rädda barnen med en sån där bössa.
Då sprack det för mig, jag började gråta. Vet inte om jag blev rörd eller ledsen...
Står min fina farfar och fryser? Får han ont i benen? Måtte han ha vantar om det är kallt.
Varför står inte vi unga och pigga och drar in dessa pengar? VA? Vilket piss av oss.

Och Detta: Ett gäng ungdomar gick fram till Farfar och var elak. 
Hade jag fått tag på dom svinen hade jag vridit av öronen på dom och tagit dom till deras föräldrar och berätta vilka jävla snorungar dom har.

Farfar, jag har sällan blivit så rörd. Jag älskar dig och det du gör är oerhört fint!
Imorgon kommer jag och lägger pengar i din bössa och håller dig sällskap.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0