Lussebulle

Godmorgon, söndag här och tre dagar kvar till julafton. Jag sitter i köket och äter müsli och dricker kaffe, och tittar ut genom fönstret på snöovädret. Det ska snöa 25 cm idag så det kommer väl va närmare en halvmeter när det snöat klart. Vinden ligger på 60-80 km/h och temperaturen är på -15 grader. Så ni kan ju tänka er hur skönt det är att veta att man inte behöver lämna huset och ta sig till jobbet idag. Skulle va roligt att hitta på något, jag och Alex snackade om att ha en julbak idag, men vi väl se om någon av oss pallar ta oss ut i det här vädret. J.P är i Ottawa över helgen med ett gäng snowboard grabbar och filmar rails. Det är meningen att han ska komma hem idag men jag tycker det känns nervöst att dom ska köra när vägarna är isiga och sikten är jätte dålig.

Nu pratade jag precis med Alex och hon kommer och hämtar mig om en timme, för att åka och handla allt vi behöver för baket. Jag ska baka lussebullar, för att få lite av den svenska julen. Sen ska vi nog ikväll till en park med lite vänner och leka i snön! Nu måste jag hoppa in i duschen och sen klä på mig ordentligt.

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0