kräks lite..

Hemmakväll i min ensamhet kanske var en dålig ide, eller bra?
Tankarna bara yr omkring i min överfyllda ärthjärna, jag försöker fokusera på det som faktiskt är fantastiskt.
Och det är att jag - som haft så svårt i skolan, faktiskt har hittat mitt drömjobb.

men sen kommer allt de andra - skiten jag har satt mig i ekonomiskt. sättet jag förstör min kropp med onyttigheter. Sättet jag förstör psyket med ångest.
Jag tror ingen människa förstår hur det är att leva med ständig ångest och panikkänsla i kroppen om man aldrig haft det under en längre period. att ha en sten på bröstkorgen som dessutom är jättevarm och gör att varje andetag ilar genom halsen.

Just nu klappar jag mig på axeln för att jag klarar av att hålla föräldrasamtal på jobbet - JAG. JAG håller i ett samtal, JAG pratar.

Läser man noga förstår man vad som gör mig lyckligast - mitt jobb. Fantastiska barn och helt gudomliga kollegor gör dagarna lite lättare.
Givetvis har jag världens finaste vänner också, men herregud vad hade det blivit av mig om jag inte hade mitt jobb?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0