Familj

Jag fick läsa brev jag skrev till Mormor idag.
Jag saknade mormor och tyckte hon kunde komma ner på en fika och sen åka hem igen. Sen skulle jag åka till Mormor och leka "Jetemyket".
Jag grät när Mamma visade mig breven. Det känns inte som om jag var 8 år när Mormor dog.
Jag minns att jag alltid beställde messmör när jag kom till landet, för att sen på morgonen tvärvägra eftersom det var äckligt. Jag minns att Mormor ropade och visade rådjuren på ängen utanför.
jag minns när vi låg hela familjen i Mamma & Pappas säng strax efter att mormor gick bort. Jag fick förklarat för mig hur det var på en begravning, att alla grät. Sen såg jag Pappa gråta för första gången och tyckte det var knasigt. Jag minns att vi satt med ansiktet mot gången längst fram i kyrkan.

jag älskar min familj så mycket.
Mamma, Pappa, Helena, Ebba, Farmor, Farfar & Morfar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0