gold

Det har precis varit en underbar vecka med skiinande sol och upp till nästan 15 grader vissa dagar. Indiansummer kallas det och jag har njutit av att inte burra ner mig i halsduk. Men idag tog det slut det fina vädret och ersattes av pissregn!
Jag långsov till halv två idag efter en flängfull kväll igår. Genom JJ fick jag ett fottojobb för en fashionshow på en nattklubb igår! Väldigt trevligt, eftersom jag är i stort behov av pengar.
Jag åkte in till staden vid 5 tiden för att möta upp tjejen som anställd mig för showen. Fick veta hur allt skulle gå till och hade tid att testa inställningarna på kameran för att vara förberedd. Showen skulle inte börja förns 12 på natten så jag tog tunnelbanan några stationer och mötte upp Emelie, Lucs tjej. Vi gick till en bar och delade på en pitcher och en talrik nachos. Sen tog jag tunnelbanan tillbaka till klubben. Jag va där vid runt 11 för att vara säker på att jag hann ladda batterierna och ta min plats. Showen va försenade och sattes inte igång förns 20 i 1. Jag va stressad som fan, nervös eftersom det var min första Fashionshow gig och också för att sista tunnelbanan gick vid 1 tiden. Catwalken gick iaf jätte bra och så fort den va klar sprang jag backstage för att hämta min väska och jacka, sen rusade jag runt bland det proppfulla stället för att hitta Christina, tjejen som jag jobbade för, så jag kunde få betalt! Hittade henna utanför precis i samma ögonblick som jag hade bestämt mig för att skita i att leta efter henne. Men jag fick mina pengar och kunde sen lämna det där kaos stället och dra vidare. Utan tunnelbana hade jag enda valet att ta en taxi, och det kunde jag ju glömma. Aldrig att jag skulle spendera mina just nyintjänade pengar på taxi, så jag promenerade.  Egentligen hade jag inte en jävla aning om vart jag skulle så jag ringde Mark och han förklarade vägen, med west och north och gatunamn jag aldrig hört talas om. Jag va helt förvirrade och trampade runt i samma tempo som dom där som tävlar i gång i OS. Men en halvtimme 40 minuter senare hade jag på något vis nått min destination, en mindre grottliknande ställe med underbar electromusik och stearinljus tända i hela stället. Nu va klockan redan två och om timme stängde stället. Jag tömde några flaskor öl och njöt av värmen, musiken och folket sen drog jag Mark, JJ och Joh hemåt.

Ajuste en sak till, jag fick ett erbjudande att fotografera en till fashionshow nästa fredag. En kille kom fram och gav mig hans kort och sa att jag skulle höra av mig. Cash is gold right now, så jag kan inte bara säga nej.

Nu behöver jag kaffe, en stor stor kaffe. Så jag ska ta mig ut i skitregnet och gå till cafeet.

Trevlig helg mina tjejor!
/T

Kommentarer
Postat av: M

wow det låter grymt ju! hoppas det går bra nästa gång med :)

2009-11-17 @ 10:43:21
URL: http://filthygorgeous.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0