!

Igår såg jag en film som fick mig att fundera lite.
Vad gör jag igentligen för att hjälpa andra som har svårt?
Har jag ett fadderbarn? Nej.
Ger jag pengar på välgörenhet? Nej.
Köper jag ens Situation Stockholm? Nej.
Jag gör absolut ingenting och det gör mig besviken och ledsen på mig själv.
Jag har alltid sagt att jag ska jobba med barn, för det är barn som jag blir mest ledsen av att se när dom lever illa.
Nu ska googla mig in på PLAN och se vad man kan göra för att hjälpa lite.


Sagt och gjort.
Numer skänker jag pengar varje månad till barn/kvinnor i Egypten som blir könsstympade och blir bortgifta som barn.
Det är absolut inte svårt att gå med, man kan skänka till samma som jag valde, till katastrofoffer, utbildning i Malawia MM.
Gå bara in på PLAN`s hemsida, det går fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0