James Dean, Punk Och Leopardmönster

Det va ett riktigt intressant dygn som passerade. Främling, en kopia av James Dean som rullar sina egna cigg, bjöd med mig på en underground spelning. Stället va helt underbart, ett loft med två våningar, med sköna människor klädda punkrock. Jag och Dean mötte upp en grupp av hans vänner som hade cyklat dit. Endast nya ansikten.

Vi drack vin och dansade till alla fyra spelningarna med skön och viss lite udda musik. En sångare i ett band va klädd i klänning, vilken han tog av när han sjöng deras song "lets get naked" och under va han prydd i en hel-tokig-hotpants-bodysuit från sjuttiotalet. Helt fantastiskt haha!

Efter showen visade Dean mig Lachine kanalen, där vi slog oss ner och pratade i evigheter, sen drog han med mig till ett stall med hästar mitt i staden. Stora vackra vita hingstar som vi klappade och döpte till olika namn.

Sen började det bli kyligt och vi bestämde oss för att gå och hälsa på hans kompisar i ett garage, som satt och jammade. Vi stannade hela natten och vid 5 tiden somnade vi till i någon timme sen snackade vi vidare till kl 12 på dagen. Då va jag bestämt urhungrig och Dean tog mig till en stor fruktmarknad där jag köpte jordgubbar och grapfruit och smarriga nötmixer. Vi köpte också med oss espressos och gick till vattnet och hade picknick.

Där satt vi och tjattrade och njöt av solen till 5 tiden. Då va det dags att bege sig hem.

Så det va 20 timmar med James Dean, cigaretter, musik, kultur och nystartade relationer! Helt underbart roligt dygn har det varit!

Jag känner mig trött som ingen annan, så ikväll blir det tidigt i säng!

 

ps. Jp kommer tillbaka från Quebec City först på torsdag.. känns som en evighet har gått.

En annan underbar nyhet: Mamma och pappa kommer och hälsar på oss den 23 september! 10 dagar ska jag spendera med mina söta föräldrar och visa dom runt i Montreal. Så mysigt!

/T


Kommentarer
Postat av: Anna

Det låter som en film min vän, en väldigt härlig sådan.

Vad roligt att Lisa och Anders kommer till dig, jag och carro tittade på biljetter igår och vi siktar nog på april.

Men det tar vi i december när du kommer hem min älling.

Puss

2009-09-01 @ 11:50:48
Postat av: T

ja jag längtar efter er, julmys!!!

jag ska jobba ihop massa pengar så vi kan dra till new york också! wiiie

pusss

2009-09-01 @ 20:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0