sluta vela, börja leva


Nu är det iaf äntligen torsdag och min vackra man kommer tillbaka från Qc city. En vecka och tre dagar har jag avrit själv i lägenhetn men det gick förvånansvärt snabbt med allt jag har sysselsatt mig med.
En liten hemlis mellan oss; jag målade ett porträtt av James Dean och gav det till honom. Han va helt rörd och tog mig till en vacker utsiktsplats i Montreal. Kvällar och nätter i Montreal är så vackra när man ser ljuset från hela staden glittra.
Jag har bestämt mig för att väl se så mycket av den här staden som möjligt nu när jag varken jobbar eller pluggar. Här ska inte slösas på tiden och livet.
En annan sak jag har bestämt mig för är att nästa år kommer jag inte hålla på så som jag gör just nu. Beslut ska tas varken dom är rätt eller inte, för det vet man aldrig endå. Hellre göra ett val som kan vara rätt eller fel, än att inte välja alls. Att i framtiden kolla tillbaka på den här tiden, kommer jag nog förmodligen ångra att jag gick runt och velade som en liten hal ål!
Plugga...?

Nu ska jag iväg och träffa Jen över en lunch. Har inte träffat den tösen sen en bäbis hoppat in och bosatt sig  i maggan på henne. 3 månader är hon i och det ska bli mysigt att få se en strålande gravid vän!

/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0