Gröna Fingrar

Vilken helg.
Och när jag skiver "Vilken helg" så brukar det ofta skrivas om mitt eviga festande och dagenefter dagar.
Inte denna gång.
För hela helgen har spenderats med släkt och familj.
Skåningarna har vart här och hälsat på vilket har betyder goda middagar och gos.
Igår åkte de iväg till Skansen osv så då passade jag på att gosa med Mamma och Lillasyster. Det blev shopping och lunch.

MEN, den bästa dagen har ändå vart idag och då är klockan inte ens mycket än.
Klockan 8 imorse kröp jag ner till Mamma och småpratade tills det blev brakfrukost med släkten. För att sen promenera i det fina vädret, vi visade vår brygga och strand samt tittade runt lite här bland grusvägarna...
Sen far skåningarna tillbaka till Skåneland.
Eftersom Mammas sambo hans är borta ihelgen och lillsyrran hos en kompis så betydde det att jag hade min fina Mamma helt för mig själv.
Så vi har vart och shoppat massa blommor på blomsterBoo för att sen åka till det ljuvliga Boo Trädgård där vi fick oss en välbehövligt prat och kaffe. För att sen handla massa mer blommor!!!
I Boo trädgård får man kapa sina egna solrosor, vilket inte var det lättaste att nå eftersom både jag och Mamma är 3 äpplen långa.
Och köpte Ljung, visste ni att Ljung inomhus betyder död?! Så jag kan lova att vår ljung står fint i krukor UTANFÖR DÖRREN. Kom ihåg det...Skrockfullt!
Sen vart det på med gummistövlarna och vattna hela trädgården med slangen medans Mamma planterade här inne.
Behöver jag säga att detta har vart en toppen dotter/Mammadag?!?!

Nä, de andra ska bege sig till släkten ute på landet om en stund. Men jag tackar nej. Nu vill jag faktiskt träffa en vän under helgen också, så kvällen består av filmmys med Liza.

Världens gosigaste och finaste Mamma har jaaaaaaag!!!


 


Kommentarer
Postat av: Pappa

Låter helt underbart Anna, blir så glad när jag läser sånt, när ska du ha en myshelg med Helena och Ebba? Ha det!!!!

2009-09-28 @ 10:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0