Sådeså!

Jag funderar lite på de här med fördomar, hur man helt eneklt bara kan inställa sig direkt på att vissa människor inte ens är värda att försöka lära känna.
För ett tag sen så fick jag höra massa blaska om ett gäng här i Barcelona, men som nu har visat sig vara riktigt kloka och får mig att lyssna på allt de säger med enorma öron.
Det gäller att förbise det man får höra och faktiskt ge folk en chans, inatt satt jag uppe med några av dom och de fick min lilla ärta till hjärna att spinna och lyssna som aldrig förr.
När hörde jag samtal om viktiga frågor sist?!
"Men jag känner inte ens att jag vill lära känna dom"  så sa en vän till mig för nån dag sen och med facit i hand kan det vara bland det sorgligaste jag har hört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0