Good morning

Nu är det dags för mig att skriva mina första rader här, har kännt lite press när C redan skrivit det första och andra inlägget. Jag har bara inte tagit mig tiden, men ska försöka uppdatera mitt liv lite oftare nu. 

Jag sitter nu på J.P's bakgård bredvid poolen och har precis avslutat min frukost. Med min andra load av kaffe och en cigg i handen ska jag nu skribbla ner vad som har hänt den senaste veckan här i Montreal. 

Bästa och roligaste nyheten är att jag äntligen fått ett jobb här. Fulltids anställning till och med! Det kanske låter som wow vadå då? Men ni vet ju hur jävla svårt det har varit att få ett jobb här när alla arbetsplatser kräver franska som första eller andra språk. Jag kan ju ingen franska alls!  Eller nu förstår jag lite i alla fall, tack vare att J.P och hans familj snackar franska hemma hela tiden. 
Förra veckan precis innan helgen va jag inne och kollade in kläderna på American Apparel. Så kom en liten, as trendig tjej fram till mig direkt och frågade om jag letade efter jobb. Det måste stått skrivet i min panna eller nått! Självklart sa jag ja direkt och tjejen tog mig till deras butikschef . Butikschefen, Laura Flemming, va jätte possetiv och bad mig kommma in och prov jobba måndagen därpå. Så på måndagen stod jag där nervös och pirrig men jätte glad att få prova på att jobba i en klädbutik. Laura F, är 19 år och syster till en i SURF 66s skateboard team, pratade på i hundra nittio. Det visade sig inte vara en provdag utan utbildnings dag. Så jag skulle då lära mig allt från koder på kläderna, tygmaterial, färger, historien bakom American Apparel och massa andra regler om hur det funkar i butiken. Den högre chefen, som ser ut som en topmodel med hennes slanka och långa kropp, kom in också och visade mig runt även hon. Chefen, kan inte minnas hennes namn, va desto värre i sitt prat-tempo. Efter fyra timmar var jag överflödig med info, men fick med mig en pärm med all information som jag skulle läsa igenom hemma.
Dagen efter, tisdag, ringde Laura F mig och frågade om jag kunde komma in och hjälpa till på deras inventering så jag kunde lära mig hur det funkade. American Apparel har nämligen inventering tisdag varje vecka! 
Klockan 23.30 tisdag kväll va inventeringen klar och jag blev tillsagd att ta med mig en voidcheck (inbetalningscheck till mitt konto) till på torsdagen då jag skulle jobba min första dag. Så så gick det till när jag fick jobbet! Gled in på en rekmacka ungefär! 
Fördelar; jag får 50% på alla kläder i butiken när jag handlar. Plus ett start packet med en valfri t-shirt och en summa på 100 dollar att shoppa för! Har valt ut min t-shirt och köpt ett linne (min t-shirt är någon size större än hennes på bilden). På onsdag ska jag nog shoppa för mina 100 och säkert mer också. Det är ju löning i Sverige idag banne mig! 

  

Nu har jag jobbat hela helgen men är ledig idag. Jätte skönt eftersom jag är helt slut! I fredags va jag J.P, Alex, JJ, Mark och Scotty på årets första snowboardfilm premiär. Den va på en sot klubb med sjukt mycket folk. Filmen va sådär, J.P's film kommer rocka i jämförelse! Jag drack iaf aldelles för många öl och mådde sådär halvkasst när vi gick och la oss vid 3 tiden den natten. På lördagen vaknade klockan 7 då alarmklockan ringde. Jobbade klockan 9 lördagmorgon. Bakis och sliten tog jag bussen kvart över 8 och klarade mig igenom den arbetsdagen. På kvällen va jag bjuden på Jade och Kevs födelsedags middag men jag hade ingen energi överhuvudtaget attta mig dit och va social. Dessutom skulle dom ut efter och det hade jag ingen lust med. Så jag slängde iväg ett sms att jag skulle ligga hemma och ta det lungt. Hade jobb igår, söndag också klockan 10. Jag och J.P grillade laxspett och myste hela kvällen istället!

Idag ska jag jobba lite på DVD menyn till J.P's film. Sen har jag lite telefon samtal jag måste göra och så tänkte jag även gå ut och springa en runda om jag har energin. Kanske också åker till en American Apparel och provar kläder så jag vet vad jag vill shoppa på onsdag!

Solens värme byttes precis ut till gråa moln och vindar, vädret är inte att lita på här. Så jag tänkte ta mitt pcik och pack och gå in. A, du måste skriva när du kommer tillbaka från Barcelona och berätta hur det va! Vill höra alla nasty details! Nasty Monday ikväll! Det är hon helt överlycklig för kan jag lova. C, jag vill ringa dig i veckan, va inne på Skype när du är på datorn så om vi är inne samtidigt kan vi snacka! Saknar er massor!

Peace 
/T

Kommentarer
Postat av: Natalie

Orättvist! Vilket jäkla nice jobb du fått baby! :)

Saknar dig massor.. Love

2008-08-26 @ 23:48:15
URL: http://natteli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0